نقاشی سه بعدی خیابانی چیست؟
نقاشی سه بعدی خیابانی چیست؟
آیا در مورد هنر نقاشی سه بعدی خیابانی شنیده اید؟ اگرچه هنر سه بعدی نقاشی قرنهاست که وجود داشته است، اما برندها در سی سال گذشته از آن برای فروش محصولات خود بیشتر استفاده میکنند. آیا میدانستید برندهای جهانی از هنر پیاده رو سه بعدی برای جلب توجه به محصولات و خدمات خود استفاده میکنند؟ بسیاری از شرکت ها، از هنرمندان نقاشی سه بعدی برای کمک به ایجاد رویدادهای بازاریابی تجربی و تعامل با میلیونها مشتری استفاده میکنند. در این مقاله در سایت سفارش طراحی چهره هایپررئال به شما می گوییم هنر خیابانی سه بعدی چیست و چگونه می توانید آن را در برنامه بازاریابی خود قرار دهید؟
هنر خیابانی سه بعدی
نقاشی سه بعدی خیابانی (3d Street Art) (همچنین به عنوان هنر سهبعدی پیاده رو نیز شناخته میشود) نوعی اثر هنری است. این به روشی خاص نقاشی یا ترسیم می شود که یک توهم نوری ایجاد میکند و ذهن را فریب میدهد تا باور کند که اثر هنری دوبعدی که می بینند، در واقع سه بعدی است. اغلب از یک منظر، مهارت هنرمند خیابانی سه بعدی توهمی از عمق یا ارتفاع را در تصویر آنها ایجاد می کند. نقاشی سه بعدی وقتی از زاویه اشتباه نگاه می شود بسیار کج به نظر می رسد.
جذابیت نقاشی 3 بعدی
نمونههای معمولی از توهمهای هنری سهبعدی خیابانی عبارتند از نگاه کردن به یک شکاف بزرگ یا اینکه فردی به نظر برسد که بالای یک شی بزرگ ایستاده است. دلیل محبوبیت هنر خیابانی سه بعدی نه تنها از نظر بصری دیدنی است، بلکه سرگرم کننده و تعاملی است. بیشتر هنرهای خیابانی سه بعدی را فقط می توان از طریق دوربین عکاسی یا دوربین تلفن همراه به درستی مشاهده کرد، بنابراین حتی اگر یک فرد بتواند با چشم غیرمسلح تصور کند که اثر هنری قرار است چگونه باشد، تنها زمانی که تصویر را از طریق تلفن خود می بیند، به صورت سه بعدی ظاهر می شود!
این مقاله مفید را از دست ندهید: تاثیر نقاشی در آرامش و کاهش استرس
کاربرد نقاشی سه بعدی در بازاریابی
این یک لحظه جادویی است که همه پرسپکتیوها و خطوط و سایه ها با هم تلاقی می کنند تا یک لحظه حالت سه بعدی ایجاد کنند. همین لحظه است که هنر خیابانی سه بعدی را بسیار سرگرم کننده و جذاب می کند. این اتفاق نقاشی خیابانی 3 بعدی را برای استفاده در بازاریابی تجربی عالی می کند. زیرا اثر هنری سه بعدی خیابانی یک نقطه جذاب طبیعی برای انتقال پیام برند شما در ذهن مخاطبین ایجاد می کند. علاوه بر این هنر پیاده رو سه بعدی یک فضای عالی برای یک عکس سلفی وایرال شوند در فضای مجازی است. صدها و شاید هزاران نفر با دوربین گوشی خود، در حالیکه در کنار اثر هنری سه بعدی و نام برند شما هستند از خود عکس می گیرند و در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.
نام های دیگر نقاشی خیابانی سه بعدی
نقاشی سه بعدی خیابانی با نامهای دیگری نیز شناخته میشود: هنر سهبعدی، هنر سهبعدی پیادهرو، نقاشی سهبعدی پیادهرو، هنر گچی سهبعدی، ترومپلیل، نقاشی خیابانی و هنر آنامورفیک.
تاریخچه هنر خیابانی سه بعدی
قدمت نقاشی پرسپکتیوهای به یونان باستان بازمی گردد. زئوکسیس (متولد حدود 464 قبل از میلاد) اغلب در داستانی از دو نقاش رقیب که یکدیگر را با نقاشی های توهم نوری فریب می دهند نام برده است. هنر آنامورفیک در دوره رنسانس محبوبیت پیدا کرد. زمانی که نقاشان ایتالیایی اوخر کواتروچنتو مانند آندریا مانتگنا (1431-1506) و ملوزو دا فورلی (1438-1494) شروع به نقاشی نقاشی های سقفی توهم گرا، عموماً در فرسکو، کردند که از دیدگاه و تکنیک استفاده می کردند. مانند کوتاه کردن برای ایجاد احساس فضای بیشتر برای بیننده در زیر. Trompe-l’oeil (ترفند چشم) Trompe-l’œil، در قالب «پرسپکتیو اجباری» مدتهاست که در طراحی صحنه تئاتر برای ایجاد توهم فضایی بسیار عمیقتر از صحنه واقعی استفاده میشود.
یک مقاله مفید دیگر بخوانید: سبک رئالیسم در نقاشی چیست؟
نقاشی سه بعدی در بریتانیا
تاریخچه نقاشی مدرن خیابانی را می توان در بریتانیای کبیر دنبال کرد. هنرمندان گچی سنگفرش در سراسر بریتانیا مشاهده شدند و تا سال 1890 تخمین زده شد که بیش از 500 هنرمند به عنوان هنرمند سنگ فرش در لندن کار می کردند. کلمه سنتی انگلیسی برای هنرمند خیابانی “Screever” است. این اصطلاح از سبک نوشتاری که معمولاً به آن مسی میگویند میآید که هنرمندان سنگفرش از قرن هجدهم استفاده میکردند. کلمه Screever به عنوان یک زبان عامیانه شکسپیر ذکر شده است که به قرن شانزدهم باز می گردد.
آثار اسکرو در نقاشی خیابانی
نقاشی های اسکرو معمولاً همراه با شعر یا نقل قول یا ضرب المثل خلق می شد و تأملاتی در اخلاق یا امور جاری بود. کار پردهها اغلب توسط تمام طبقات جامعه مورد قدردانی قرار میگرفت و برای طبقه کارگری که نمیتوانستند با هنر خوب خود بخوانند و نیز تأملات اخلاقی، توجه طبقات بالایی را به خود جلب میکرد که میتوانستند یک پنی را در کلاه جامعه بیندازند.
هنرمندان اروپایی و ایالات متحده نقاشی سه بعدی
نقاشان خیابانی، همچنین در سراسر اروپا و ایالات متحده ظاهر شدند و با نامهایی مانند مادوناری در ایتالیا (همانطور که اغلب مدونا را نقاشی میکردند) و استراسنمالر (نقاش خیابان در آلمان) نامهایی داشتند. اخیراً، در دهه 1980، کورت ونر هنر سه بعدی روسازی را معرفی کرد. ونر یک مهندس سابق ناسا بود که از ترکیبی از دانش خود در ریاضیات و هنرهای زیبا برای خلق آثار هنری دیدنی در یک توهم سه بعدی استفاده کرد که سپس روی بوم یا وینیل چاپ شد و در خیابان نصب شد.
شاید برای شما جالب باشد: دانلود مدل نقاشی چهره سیاه و سفید
چگونه یک نقاشی سه بعدی بکشیم؟
مغز ما هنگام تفسیر سیگنال هایی که چشمان ما ارسال می کند، از مجموعه ای از اصول راهنما پیروی می کند. بنابراین اجسامی که دورتر هستند، کوچکتر به نظر می رسند و اجسام نزدیک به ما، بزرگتر هستند. هنرمندان خیابانی سه بعدی با نقاشی اجسامی که دورتر هستند و در فاصله بزرگتر و از نزدیک کوچکتر هستند، مغز ما را فریب می دهند. وقتی این اثر با چشم انداز اجباری و افق دور ترکیب می شود، مغز ما واقعاً گیج می شود! به عنوان مثال، مغز ما درک می کند که یک شی در فاصله دور نه تنها کوچک تر است، بلکه همراه باتری و سایه است. به همین ترتیب یک شی نزدیک به وضوح مشخص است. اگر هنرمندی از وضوح کمتر و رنگهای روشنتر برای جلوی تصویر استفاده کند، اما خطوط و رنگهای سنگینتر را در ناحیه دورتر از بیننده استفاده کند، توهم ارتفاع ایجاد میکند.
ترکیب علم و هنر برای خلق هنر سه بعدی
هنر خیابانی سه بعدی ترکیبی از علم و هنرهای زیبا است. نقاشان گاهی اوقات از یک شبکه برای کشش تصویر اشیایی که می خواهند نقاشی کنند استفاده می کنند تا ظاهر کشیده ای را ایجاد کنند که برای رسیدن به توهم ضروری است. روشهای جایگزین شامل استفاده از پروژکتوری است که از ارتفاع و فاصله بیننده نشان داده میشود، سپس طرح کلی تصویر نور ریخته شده بر روی دوربین ردیابی میشود تا تصویر دوباره روی زمین ایجاد شود.
نقاشی خیابانی سه بعدی و بازاریابی
هنر خیابانی سه بعدی در حال حاضر عمدتاً توسط برندها و مشاغل استفاده می شود. این کار برای جلب توجه افراد به محصولات و خدمات آن ها و راهی برای تعامل با مصرف کنندگان در یک کمپین تجربی بکار گرفته می شود. برندها با استفاده از آثار هنری خیابانی سه بعدی، برای ایجاد محتوای آنلاینی که توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود و پیام برند آن ها را منتقل کند استفاده می کنند.
مزایای هنر خیابانی سه بعدی در کمپین بازاریابی
طراحی سه بعدی خیابانی، می تواند برای برندها فواید مختلفی داشته باشد. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می کنیم.
جذابیت در به اشتراک گذاری
نقاشی سه بعدی ابتدا مخاطبان را به روشی طبیعی، دوستانه و سرگرم کننده درگیر می کند. سپس آن ها با گرفتن عکس خود یا عکسی که توسط برند گرفته شده و به صورت آنلاین پخش می شود، تجربه خود را به اشتراک می گذارند. عکسهایی از این نوع با پسزمینه غیرمعمول و تعامل سرگرمکننده، سپس توسط افراد بیشتری به اشتراک گذاشته میشوند. افراد دیگری با آنها درگیر میشوند و برندسازی ظریف در عکس و آثار هنری، در مدت کمی، در مقیاسی وسیع پخش می شود.
این مقاله مفید را هم بخوانید: سبک اکسپرسیونیسم چیست؟
جذب رسانه های سنتی
جذب رسانه های سنتی و P.R.E (معادل ارزش روابط عمومی) معمولاً خوب است. زیرا هنر خیابانی سه بعدی محتوای بصری خوبی برای روزنامه ها و تلویزیون و رسانه های آنلاین فراهم می کند.
احساسات برند
مصرف کنندگان در مورد برندهایی که از آثار هنری سه بعدی برای تعامل با آنها استفاده می کنند احساس خوبی دارند. این یک راه آسان و طبیعی برای شروع گفتگو با سفیران برندهایی است که تصاویر سه بعدی را همراهی می کنند.
اهداف بازاریابی در نقاشی سه بعدی
برندهایی که از هنر خیابانی سه بعدی در آمیخته بازاریابی خود استفاده می کنند، معمولاً یکی از اهداف زیر را برای کمپین های خود دارند:
- راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید
- افزایش آگاهی از برند
- افزایش یا شروع فروش
- یک رویداد آینده را برجسته کنید
- تابلوی راهنما به محل یا رویداد خرده فروشی
- نمونه برداری از یک محصول
- آموزش پیام خدمات عمومی
- آگاهی از جمع آوری کمک های خیریه
برندهایی که از نقاشی سه بعدی استفاده کرده اند
صدها برند از هنر خیابانی سه بعدی در کمپین های برند خود استفاده کرده اند. در اینجا لیستی از برندهایی وجود دارد که با خدمات تبلیغات خیابانی برای ایجاد کمپین های هنری خیابانی سه بعدی خود کار کرده اند:
Microsoft، Intel، British Heart Foundation، SciFy Channel، Marshalls، Anglian Water، Visa، American Express، Seaworld، ING، Glaxo، Peugeot، Shell، Hyundai، Alpari، Travelodge، Monarch Airlines، Muller Yoghurts، Roche، British Heart Foundation، Water Aid، Red Cross، Autotrader، Liverpool FC، Ebbokers، Rockwool، Unilever، Ikea، First Circle، The Conservative Party، The Money Shop، Nectar Card، Honda، DK Publishing و Lucasfilm، Loch Fyne، Jaguar Land Rover و بسیاری موارد دیگر.
سایر برندهایی که از هنر خیابانی سه بعدی در کمپین های بازاریابی خود استفاده کرده اند عبارتند از Reebok، Cadillac، Costa Coffee، Lego،
آیا 3d Street Art قانونی است؟
این هنر در اروپا و امریکا 100% قانونی است. اگرچه هنر نقاشی 3 بعدی خیابانی به نظر می رسد عجیب و غریب باشد. اما وقتی برای رویدادها یا بازاریابی درست استفاده شود، کاملا قانونی است. هنر پیاده رو سهبعدی در استودیوهای روی وینیل یا بوم نقاشی میشود و سپس آثار هنری به مکان رویداد برده میشوند و در آن جا نصب میشوند. فضاهای رویداد معمولی مکانهای شلوغ پیاده روی مانند مراکز خرید و ایستگاههای قطار خواهند بود. اگر مشتری تصمیم می گیرد اثر هنری را در یک تور در شهر ببرد یا از آن در یک مکان عمومی استفاده کند، توصیه می شود با مقامات محلی صحبت کند تا ببیند آیا محدودیتی وجود دارد یا خیر. معمولاً رویداد شما نباید به صورت مستقیم باعث سد معبر شود.
شاید برای شما جالب باشد: دانلود طرح چهره خیس سیاه قلم
فرآیند اجرای کمپین هنر خیابانی سه بعدی
یک کمپین سه بعدی هنر خیابانی معمولاً با دریافت فرم مشخصات مورد نیاز مشتری شروع می شود. هدف خدمات تبلیغات خیابانی درک کامل اهداف کمپین شما است و اطمینان حاصل میکند که دستورالعملهای برند، رنگها، هشتگها و تصاویر بصری را که میخواهید در کمپین خود لحاظ کنید، شفاف سازی شده است. شرکت هنری ارائه دهنده خدمات، همچنین بهترین راه برای تعامل با مخاطبان هدف خود را به شما توصیه می کند و اطمینان حاصل می کند که اثر هنری حداکثر تعامل را در تمام رسانه ها ایجاد کند.
سپس مشتری یکی از این مفاهیم را انتخاب می کند و هرگونه اصلاح یا تغییری را در این مرحله از طراح درخواست می کند. سپس طرح تایید می شود و کار کشیدن نقاشی سه بعدی شروع می شود. پس از اتمام نقاشی، یا تصویر را به همراه دستورالعملهای نصب اثر هنری به شما تحویل می دهند یا با آن در رویداد شرکت می کنند و در کنار سفیران برند شما کار می کنند تا حداکثر تعامل را تضمین کنند.
روش افزایش بازده کمپین های نقاشی سه بعدی
مانند همه کمپین های بازاریابی، اثربخشی تبلیغات شما به عوامل متعددی بستگی دارد و تبلیغات سه بعدی هنر خیابانی در حصول اطمینان از حداکثر بازده از طریق اعمال چندین ملاحظات، تفاوتی با تبلیغات سنتی ندارد.
مخاطب مناسب:
هرچه بیشتر در مورد مشتری خود بدانید، کمپین شما مؤثرتر خواهد بود. در این مورد، در مورد اینکه مشتری بالقوه شما در کجا زندگی می کند، خوب فکر کنید. آیا آنها مسافرانی هستند که در راه سرکار هستند یا جوانانی که آخرین فیلم پرفروش را در سینما تماشا می کنند؟ هنگامی که آواتار مخاطب و مکانهای احتمالی را مشخص کردید، باید به مکانیزم کمپین فکر کنید. آیا می خواهید مصرف کنندگان عکس های خود را به اشتراک بگذارند یا می خواهید ما عکس بگیریم و آنها را با مصرف کنندگان به اشتراک بگذاریم و بدین ترتیب داده های آنها را برای بازاریابی مجدد ضبط کنیم؟
پیام درست
مؤثرترین کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی سه بعدی هنر خیابانی با یک اثر هنری واقعا سرگرم کننده و جذاب بوده است که مردم بلافاصله آن را درک می کنند. معمولاً توصیه می شود که نام تجاری و محتوا ظریف اما ضروری باشد. ترکیب مناسب 90% سرگرمی و 10% آموزش موثرترین است. سرگرم کردن آثار هنری سه بعدی که مصرف کنندگان بخواهند با آن عکس بگیرند و به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند، سرمایه گذاری بسیار بهتری نسبت به یک لوگوی شرکتی خسته کننده در سه بعدی است که همه نادیده می گیرند و از کنار آن می گذرند.
بیشتر بخوانید: قاب پاسپارتو چیست و چطور اجرا می شود؟
تجهیزات مناسب
با کمپین خود به دنبال چه چیزی هستید؟ بسیاری از مشتریان ما اهداف متعددی دارند. اهداف خود را اولویت بندی کنید، اگر هدف اصلی شما پوشش مطبوعاتی است، اجازه دهید دیدنی ترین تصویر را با برندهای ظریف خلق کنید و آثار هنری را در جایی مرکزی نصب کنید که دسترسی به آن برای روزنامه نگاران آسان باشد، با پس زمینه ای نمادین خیره کننده که شانس انتخاب را افزایش می دهد. به همین ترتیب، اگر هدف اصلی نمونه برداری است، مطمئن شوید که مکان رویداد شما را با دقت انتخاب شده و تصویری ایجاد گردد که یک شگفتی بزرگ را تضمین می کند!
روش اندازه گیری اثر بخش کمپین نقاشی خیابانی
اولین سوال شما باید این باشد که “چه چیزی را می خواهیم اندازه گیری کنیم؟” آیا واحدها فروخته می شود؟ معادل ارزش روابط عمومی؟ تعداد لایک، اشتراک گذاری یا کلیک روی یک وب سایت؟ تعداد مصرف کنندگانی که با اثر هنری یا عکس های گرفته شده در تعامل هستند؟ یا حتی تعداد لیدهای ایجاد شده؟ هدف و اندازه گیری هر چه باشد، باید مطمئن شویم که راهی برای ردیابی آن وجود دارد. این می تواند یک ابزار ساده مانند یک ردیاب هشتگ آنلاین برای اندازه گیری دسترسی در رسانه های اجتماعی یا حتی یک کلیک شمار قدیمی برای اندازه گیری تعداد مصرف کنندگانی باشد که با آن ها صحبت می شود. برای اندازه گیری اثربخشی یک کمپین بازاریابی نیاز به ابزاری برای اندازه گیری میزان پاسخگویی دارد.
ابعاد توصیه شده برای اثر سه بعدی خیابانی
حداقل اندازه توصیه شده برای هنرهای خیابانی سه بعدی 6 متر طول و 3 متر عرض است. بیشتر آثار هنری سه بعدی طولانی و باریک هستند، این یکی از راه هایی است که توهم عمق یا ارتفاع ایجاد می شود. هنر خیابانی سه بعدی معمولاً روی زمین ایجاد میشود، اما شما همچنین میتوانید نقاشیهای سه بعدی را روی دیوارها یا برای بهترین اثر رنگ روی دیوار و کف ترکیب کنید. خدمات تبلیغات خیابانی هنرمندان خیابانی سه بعدی می توانند یک سازه دیواری موقت در محل برای شما در رویداد شما بسازند. تصاویر با هر اندازه ای را می توان ایجاد کرد تا زمانی که طول آنها دو برابر عرض آن ها باشد.
این مقاله را هم مطالعه کنید: آموزش نقاشی سیاه قلم
نام هنرمندان خیابانی سه بعدی
هنرمندان خیابانی سه بعدی عالی متعددی در سراسر جهان وجود دارند، نمونه های بیشتری از کارهای آنها را می توان در وب سایت آنها یافت:
کرت ونر، هنرمند آمریکایی، ونر، یکی از هنرمندان اصلی پیادهروی مدرن امروزی بود که هنر پیادهروی سه بعدی را در دهه 1980 به جهان معرفی کرد.
جولیان بیور یک هنرمند شوخ طبع انگلیسی در پیادهروی سه بعدی که مسئول خلق آثار هنری شگفتانگیزی بود که در دهه 90 در وب منتشر شد. به ویژه در ترکیب معماری خیابانی با نقاشی های گچی خود درخشان است.
ادگار مولر – خالق اتریشی چند عکس هنری سه بعدی خیابانی بزرگ و معروف از شکاف های فانتزی و خیابان های گدازه و یخ
نیکولای آرندت – معلم هنر روسی که دارای یک جوایز متعدد جشنواره هنرهای خیابانی سه بعدی است، فوتورئالیسم باورنکردنی ایجاد می کند و علاقه خاصی به حیوانات واقعی دارد.
Manfred Staader – هنرمند هلندی، با سبک عالی و سبک در دسترس
هزینه کمپین سه بعدی هنر خیابانی چقدر است؟
هنر خیابانی سهبعدی از 6995 پوند به اضافه مالیات بر ارزش افزوده برای یک تصویر کف 6 متری 3 متری که روی یک وینیل قابل استفاده مجدد نقاشی شده است شروع میشود. هزینه همچنین شامل تحویل و یک فیلم تایم لپس از خلق اثر هنری است.
سفارش نقاشی چهره
اگر برای مناسبت های خاص زندگی مثل کادو تولد، روز مادر و هدیه روز پدر قصد خرید کادو دارید، این بار سفارش نقاشی چهره را انتخاب کنید. این یک هدیه ماندگار و نفیس با هزینه بسیار مناسب خواهد بود. شما می توانید با مشاهده صفحه نمونه کارهای نقاشی چهره سیاه قلم سایت هایپررئال، بهترین انتخاب را داشته باشید. برای ثبت سفارش در سایت سفارش نقاشی هایپررئال، کافیست یک عکس باکیفیت به واتساپ شماره 09027092870 ارسال کنید. طرح شما در کمترین زمان ممکن قیمت گذاری شده و نتیجه به اطلاعتان می رسد. امیدواریم میزبان شما به عنوان یکی از صدها مشتری راضی خودمان باشیم.